sobota, 28 kwietnia 2018

instalacja

Łatwiej i taniej można wykonać instalacje z bora, właściwie trudno coś zepsuć, instalacja miedziana jest jak dla mnie żywotniejsza, ale wymaga umiejętności lutowania.myślę że trzeba wypuścić tych "ekspertów" niech zobaczą co cię stanie w tej sytuacji, a potem tylko na posty o ratunek odpisywać czytajcie forum bo na pewno wiele razy to napisano że niewolno. A ja się tak z czystej ciekawości zapytam - po co tyle kolanek wstawiałeś jak mogłeś z pieca pojechać prosto w górę i na wysokości trójnika jednym kolanem 90* polecieć do tegoż trójnika - wcześniej go odpowiednio przekręcając?A w jaki to cudowny sposób można taki  montaż klimatyzacji trójnik jak to nazywasz "odpowiednio przekręcić"jak od góry i od dołu wkrecony jest w instalacje i to 7 lat temu?na drodze rurki z jednym kolankiem ponadto stanęło by naczynie przeponowe(patrz zdjęcie).Nie chciałem wszystkiego porozkręcać i składac od nowa bo to musiało byc zrobione szybko (temperatura mocno ujemna była na zęwnątrz).A i jedno z tych "kolanek" to śrubunek.toby było tyle wyjasnien,ale jak co nie wiesz jeszcze to pytaj.zdarza się ale to zależy od wody nie od rury, dajcie wodą do zbadania w laboratorium, wodociągi miejskie lub sanepid takie badania wykonuje. jak z wodociągu to nigdy nie spotkałem się z jakimiś śliskimi maziami wewnątrz rury, a co do tego metalicznego smaku z miedzi to najlepiej wyskocz do sąsiadki która ma instalację z miedzi i sama spróbuj jak smakuje, bo profesjonalny instalator nie powinien mówić w ten sposób gdyż smak jest indywidualnym odczuciem każdego człowieka, a jak nie umie wykonać instalacji z miedzi to wymyśla jakieś bzdury Ja polecam rury typu pexa firmy tece wytrzymują 120stopni i 16 atmosfer , łatwo się z nimi pracuje (jedynym mankamentem jest cenna cała instalacja wychodzi porównywalnie do instalacji miedzianej ) , znów kotłownie najlepiej robić miedzią , miedz jest solidna i estetyczna , a co do opini rozciekania się miedzi , według mnie są bezsensowne ! ja za parę dni kładę tzn. hydraulik kładzie instalację w całym domu i zapytał jakie chcę mieć rury...czy mozna pokusić się o doradzenie mi jakiego materiału użyć, czy miedzi, czy tworzywa?...dom ogrzewany bedzie piecem jednofunkcyjnym na gaz jak i woda oczywiście, w domu podłogówka http://klimatyzacjapolska.pl   i w piwnicy grzejniki...proszę o poradę jak Wy byście teraz zrobili bazując na doswiadczeniach. wodociąg zewnętrzny - PE
instalacja wodna wewnętrzna - PP i PP-stabi (cwu)
kanaliza PCV
c.o. - miedź
podłogówka pex-al-pex lub pex-al-pert, ja wybrałem wavina, w grę wchodził też kan-therm
rozdzielacze podłogówki- kan-therm  Pytanko takie odnośnie całej instalacji miedzianej ( bez podłogówki) jak prawidłowo powina wyglądać instalacja? gdzie prowadzić instalację miedzianą CO (tzn. jaka grubość styropianu na podłogę w przypadku miedzi, jak izolować, jaka grubość wylewki itp.) na dzień dzisiejszy planuję piec gazowy dwufunkcyjny, a dodatkowo zapobiegawczo w kotłowni mam przygotowany drugi komin do podłączenia pieca węglowego w przyszłości, gdyby były problemy z gazem lub ceną. Czy jeśli zrobię instalacje w całym domu z alupexa to będzie to błąd? Nie nadaje się do pieca na węgiel?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz