sobota, 28 kwietnia 2018

warstwa

Może mało precyzyjnie się wyraziłem więc:
Jak prawidłowo powinna wyglądać instalacja CO z miedzi zakładając że nigdzie nie będzie podłogówki (tylko grzejniki), więc:
- jakie powinny być warstwy izolacji na chudzikau?
- jakie powinny być warstwy styropianu (parter i poddasze)
- gdzie powinny znajdować się rurki miedziane w której warstwie izolacji
- czy rurki miedziane powinny być dodatkowo izolowane (koszulkami)
- jakiej grubości powinny być wylewki  Umawiałem się z instalatorem, że instalacja bedzie oparta na rurach Pex z firmy Comap,
tymczasem przy okazji początkowych prac przyjrzałem się dokładnie rurze którą przywiózł instalator.
Nie było na niej loga COMAP, tylko jakaś nazwa Red by Comap i opis Pe-rt/Al/PeHd
T max. 95 C i ciśnienie 10 Bar.
Co to jest? Jakaś podróba Comapa? Co o tym myślicie? z tego co wyczytałem w necie, jest to produkt wytwarzany dla sieci ABG,
najprawdopodobniej przez Comap,
nikt by przecież nie ryzykował procesu sądowego za użycie znaku firmowego,

ale trzeba zdać sobie sprawę z tego, że pomimo tego kto jest producentem, nie jest to z reguły produkt zgodny z oryginałem,
jest to produkt wykonany przez danego producenta, dla zamawiającego tj. produkt który musi spełnić wymagania zamawiającego,

jedno jest raczej pewne,
jest produkowany przez Comap, na jego maszynach i z zachowaniem jego reżimów produkcyjnych,
natomiast pozostałe elementy, są niewiadomą o tym wie jedynie zamawiający i producent,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz